hp-danalaptop
معرفی شرکت اچ پی

کمپانی اچ پی

اچ پی مخفف هیولت پاکارد به انگلیسی Hewlett-Packard است. یک شرکت امریکایی که ساختمان آن در کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. این شرکت که تقریباً محصولاتش تمام دنیا را پوشش می‌دهد یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است. شرکت HP به عنوان بزرگترین تولید کننده لپ تاپ ‏و چاپگر در دنیا شناخته میشود. شما عزیزان میتوانید اینجا رو کلیک کنید و لپ‌تاپ های HP موجود در سایت رو مشاهده کنید.


جالب است بدانید که این کمپانی بزرگ توسط دو دانشجو از دانشگاه استنفورد، به نام‌های دیوید پاکارد و ویلیام رینگتون هیولت با سرمایه اولیه ۵۳۸ دلار،درسال 1939 پایه گذاری شد.در آن زمان هیچ رایانه کاملا الکترونیکی وجود نداشت.


برای نام گذاری شرکت آنها میخواستند که نام های خودشان را برای شرکت انتخاب کنند،پس تصمیم گرفتند که با پرتاب سکه تعیین کنند که نام کدام یک از آنها اول بیایید که هیولت برنده ی این قرعه بود. آن دو فعالیت خود را در گاراژ خانه ی دیوید پاکارد در کالیفرنیا آغاز کردند! این مکان در حال حاضر به یک مکان توریستی تبدیل شده است.


اولین دستگاهی که تولید کردند، یک نوسان ساز صوتی بود که در سال 1939 ساخته شد.


نام اولین مشتری آنها نیز والت دیزنی،تاسیس کننده ی شرکت دیزنی بود!

اولین لامپ های تولید شده LED نیز توسط شرکت HP در سال 1968 شکل گرفت.

hp-danalaptop

برای اولین بار شرکت HP،در سال 1958 یک شرکت دیگر را خریداری کرد.

نام این شرکت F.L Moseley بود. با خرید این شرکت وارد خط تولید چاپگرها شد.

hp-danalaptop

HP اولین کامپیوتر خود را در سال 1966 تولید کرد. این کامپیوتر وزن و اندازه ی بزرگی داشت و برای کنترل تجهیزات استفاده میشد.

hp-danalaptop

اولین کامپیوتر شخصی HP نیز در سال 1980 تولید شد که نام آن HP-85 بود.


حدود 50 سال پیش HP  تنها شرکتی بود برای کارکنان خودش در محل کارشان وسایل و تجهیزات تفریحی ایجاد کرده بود.


در پایان دهه 1980 طیف کاملی از تجهیزات محاسباتی، از ماشین های بزرگ علمی گرفته تا رایانه های شخصی و وسایل جانبی در اختیار آنها بود.


شرکت HP در سال 1984 پرینترهای لیزری و جوهرافشان را برای کامپیوتر  معرفی کرد. این محصولات کم کم مجهز تر و پیشرفته تر شدند و به دستگاه های چند کاره تبدیل شدند.برای مثال چند نمونه از این محصولات، چاپگرهای  یک کاره، دستگاه های فکس، اسکنر، دستگاه کپی و… را می‌توان نام‌برد.


توسعه خط تولید کامپیوترها در دهه ۱۹۹۰ رقم خورد. در سال ۱۹۸۹ شرکت کامپیوتر آپولو و در سال ۱۹۹۵ شرکت کانوکس کامپیوتر را خرید که باعث توسعه زیاده شرکت HP شد.


دیوید پاکارد در سال 1996 در سن 83 سالگی از دنیا رفت.

hp-danalaptop

ویلیام رینگتون هیولت در سال 2001 در سن 87 سالگی از دنیا رفت.

hp-danalaptop

شرکت HP در سال ۲۰۰۱ شرکت خود را گسترش داد.

  • در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۱، شرکت اچ پی تصمیم گرفت که با شرکت کامپک اقدام شود و آن را به صورت رسمی اعلام کرد. در ماه می ۲۰۱۲ پس از توافق سهامداران،HP رسماً با شرکت کامپک ادغام شد.

  • در سال ۲۰۰۴ HP شروع به تولید سری دی‌وی ١٠٠٠ محصولات خود کرد. دو سال بعد از شروع تولید سری دی‌وی ١٠٠٠، HP کمپین خود را راه‌اندازی کرد. شعار کمپین (کامپیوتر شخصی است) بود که باعث محقق PC شد. PC مخفف (کامپیوتر شخصی است)، است.

  • در این سال HP با شرکت NASA همکاری کرد تا تصاویر با وضوع بالا را از مریخ به دست بیاورند.

  • ‏hp در سال ۲۰۰۶ چند محصول جدید را روانه بازار کرد. این محصولات شامل سیستم های رومیزی، نوت بوک های پیشرفته دستگاه دیگر بود.

  • شرکت HP در چهار ماه آخر سال ۲۰۰۶ نتایج خیلی خوبی را کسب کرده بود به همین خاطر ارزش سهام این شرکت بالا رفت.

  • در سال 2007 HP یک هدف بزرگ داشت که توانست به آن دست یابد، بازیاب 1 میلیون پوند سخت افزار!

  • در نوامبر 2009 HP اعلام کرد که مالکیت شرکت 3Com را به عهده گرفته،در آوریل 2010 نیز سهام Palm, Inc را خریداری کرد، و در سپتامبر 2010 برنده ی مناقصه ی 3PAR شد و توانست از کمپانی DELL پیشی بگیرد.

  • در سال 2010 اولین چاپگر متصل به اینترت در دنیا توسط  HP معرفی شد. به نام های

HP Photosmart Premium و TouchSmart Web

  • HP در سال 2016 اولین چاپگر سه بعدی را معرفی کرد.

  • در سال 2018 چاپگر های سه بعدی HP پیشرفت کردند اولین چاپگر فلزی سه بعدی را معرفی کرد.
hp-danalaptop
hp-danalaptop

کمپانی HP لپ تاپ های مختلف با مشخصات و قیمت های مختلف تولید میکند تا همه ی مخاطبین خود را راضی نگه دارد.در زیر چند نوع از لپ تاپ های محبوب HP رو بهتون معرفی میکنم:

سری پاویلیون (Pavilion): لپ تاپی میان‌رده با کارایی و قیمت خوب

این لپ تاپ ها از محبوب‌ترین محصولات تولیدی HP هستند  که کیفیت ساخت خوب، پردازش خوب و قیمت مناسبی دارند. محصولات این سری شامل انواع لپ تاپ های دانشجویی، گیمینگ و سبک ‌وزن با قیمت‌های مناسب میباشد.شما عزیزان میتوانید مشخصات و قیمت انواع این مدل از لپ تاپ هارو در این لینک مشاهده کنید و با بهترین قیمت خرید کنید.

زد‌بوک (ZBook)؛ مختص کاربران حرفه‌ای

این لپ تاپ مختص کار های  ویرایش ویدیو،طراحی و مدل‌سازی قطعات، طراحی  فضاهای ساختمانی و محاسبات پیچیده‌‌ی ریاضی میباشد، سری زدبوک (ZBook) میتواند به راحتی تمام این کارها رو برای شما انجام دهند.HP از قطعات خوب و توانمد در این محصولات استفاده میکند. شما عزیزان میتوانید مشخصات و قیمت انواع این مدل از لپ تاپ هارو در این لینک مشاهده کنید و با بهترین قیمت خرید کنید.